W dniu dzisiejszym dzieci z młodszej grupy wyruszyły w egzotyczną podróż na Hawaje. Dzień rozpoczął się od przywitania słowem „Aloha” oraz nauki gestu Shaka, czyli hawajskiego pozdrowienia. W ciągu dnia wykonywaliśmy wszystkie polecenia zawarte w hawajskiej księdze zadań Bazgrołków. Wśród ćwiczeń znalazł się między innymi rzut kokosem, serfowanie na desce, taniec hula, wykonanie wulkanu z cytryny, eksperymentu „wędrująca woda” oraz przygotowanie hawajskiej uczty. Nie obyło się również bez hawajskiego stroju oraz dyplomów. To zdecydowanie był dzień pełen wrażeń!

W poniedziałek 20 lipca dzieci z młodszej grupy zdobywały sprawności niezbędne do zostania żeglarzem. Udało im się przejść pomyślnie próbę równowagi oraz spostrzegawczości poprzez wskazanie elementów niepasujących do ilustracji. Dzieci szorowały pokład statku, ratowały tonącego rzucając koło ratunkowe, cumowały okręt, zwijały kotwicę oraz wzięły udział w regatach dmuchając słomką na papierową łódkę. Wszyscy zdobyli patent żeglarski oraz ruszyli w podróż statkiem.  Na zakończenie przedszkolaki pokonały sensoryczną drogę po dnie oceanu i zamknęły morze w butelce. To był dzień pełen wrażeń!

W tym tygodniu  popołudniowy czas upłynął starszakom na zadaniach wprowadzających dzieci w świat programowania i kodowania. Zabawy z wykorzystaniem kolorowych kubeczków, robota DOC i Ozobotów Bit oraz puzzli AR  tworzących na obrazkach rozszerzoną rzeczywistość przyniosła naszym przedszkolakom wiele radości.

W tym tygodniu dzieci poznawały niezwykły świat zwierząt. Po "zakupieniu biletów" wspólnie wybraliśmy się na wycieczkę do ZOO - zarówno multimedialną, jak i na nasze przedszkolne podwórko, na którym z bliska mogliśmy się przyjrzeć niektórym zwierzętom i sprawdzić na przykład, czy żyrafa naprawdę jest aż taka wysoka. Dzieci dowiedziały się kilku ciekawostek, rozwiązywały zadania, a także wykonywały różne ćwiczenia ruchowe. Doskonaliliśmy także zmysł dotyku dzięki zabawie "Zgadnij co to" . Cały tydzień towarzyszyła nam również piosenka "Idziemy do ZOO". Wykonaliśmy różne prace plastyczne, w tym żółwia na plaży, kolorową papugę, węża z rolki po papierze, a także kreatywną żyrafę. To był bardzo miły tydzień!

W czwartek na talerzach naszych przedszkolaków pojawił się nowy przysmak – szpinak. Dzieci z apetytem zajadały zielone warzywo.

W piątek 10 lipca przedszkolaki przeniosły się do krainy magii. Tworzyły wybuchowe mikstury, pompowały balon bez użycia ust, magicznie gasiły płomień świecy oraz sprawiały, że piłka unosi się w powietrzu. Każde dziecko mogło poczuć się tego dnia jak prawdziwy czarodziej przygotowując składniki do magicznych zaklęć oraz mieszając w czarodziejskim kotle. To był dzień pełen wrażeń i czarów!

W tym tygodniu dzieci z grupy starszej przeniosły się w świat radosnego tworzenia. Wspólnie odrysowywaliśmy swoje sylwety, następnie tworząc swój własny obraz w rozmiarach rzeczywistych. Malowaliśmy stopy tworząc kreatywną pracę plastyczną pt. "Japonki" oraz malowaliśmy bez użycia rąk. Spróbowaliśmy także ciekawej techniki - malowanie na mleku oraz malowanie pianą. Dzieci przekonały się również jak można wykorzystać widelec podczas wykonywania pracy plastycznej pt. "Słonecznik". To był bardzo kolorowy i kreatywny tydzień!

W środę 8 lipca dzieci z grupy młodszej przeniosły się na średniowieczny zamek. Poddane zostały tam szeregowi prób sprawdzających, czy posiadają cechy niezbędne do zostania księżniczką i rycerzem. Dziewczynki z gracją chodziły z książką na głowie, z uśmiechem zjadały plasterek cytryny, rozwiązywały bajkowe zagadki ukryte w balonach oraz tańczyły z tiulowymi chustkami. Chłopcy jeździli konno, rzucali kółkiem, walczyli ze strasznym smokiem oraz wzięli udział w turnieju rycerskim. Po dzisiejszych zajęciach pełnych wrażeń, można śmiało stwierdzić, że do naszego przedszkola uczęszczają  prawdziwe księżniczki i odważni rycerze.

W pierwszym tygodniu wakacji towarzyszyło nam hasło: "W zdrowym ciele zdrowy duch". Czas upłynął nam na zabawach ruchowych i konkurencjach sportowych w sali oraz na podwórku przedszkolnym.

W ostatnim tygodniu przed wakacjami wcale nie próznowaliśmy. Wręcz przeciwnie! Poznaliśmy zasady bezpiecznego zachowania się podczas wakacyjnych wyjazdów, eksperymentowaliśmy, bawiliśmy się w piratów oraz doskonaliliśmy sprawnośc fizyczną podczas zabaw i ćwiczeń w sali i na podwórku przedszkolnym. To był udany tydzień!