Drogie „Misie”!

Dzisiaj obchodzimy Dzień Tęczy. Na naszych wirtualnych zajęciach zajmiemy się więc kolorami.

 

Przyjrzyjcie się dokładnie ilustracji poniżej. Ile kolorów ma tęcza? Policzcie. Jakie są barwy tęczy? A teraz rozejrzyjcie się po swoim pokoju i poszukajcie przedmiotów we wszystkich siedmiu kolorach. Już macie? Ułóżcie te rzeczy w takiej kolejności jak barwy tęczy. Pamiętajcie, żeby zacząć od samego dołu. Jaki kolor jest najniżej na tęczy? Co macie fioletowego?

 

Brawo! Stworzyliście piękną tęczę z dostępnych przedmiotów. Spróbujcie ułożyć ją tez z puzzli.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/173904-t%C4%99cza

 

Poproście mamę albo tatę, aby przeczytali Wam paluszkowy wierszyk o tęczy. Pamiętajcie o odpowiednich ruchach dłońmi. Rodzice podpowiedzą Wam, jakie są kolejne gesty. Może nauczycie się wierszyka na pamięć?

Idzie tęcza

Idzie tęcza skrajem łąki,

(dwoma palcami jednej dłoni spacerują po przegubie drugiej ręki)

zanuciły jej skowronki:

(tworzą „ptaszka” z dwóch złączonych za pomocą kciuków dłoni,

pozostałymi palcami machają jak skrzydełkami)

„My kochamy Ciebie, wiesz?

(ze złączonych dłoni tworzą serce)

Zostań z nami, jeśli chcesz!”.

Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem,

(odliczają kolejno na palcach)

tyle tęcza ma kolorów na wiosennym niebie.

(przykładają do siebie skierowane w górę palce wskazujące

i wykonują oburącz łuk, od góry do boków)

 

Wykonamy teraz tęczową pracę plastyczną. Poproście mamę albo tatę o przygotowanie białej kartki, gąbki do mycia naczyń, pędzelka i farb w kolorach tęczy. Jakie to barwy? Tak, to fioletowy, granatowy, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy i czerwony. Ułóżcie gąbkę pionowo i malujcie kolejno pasy tęczy. Zacznijcie od tego najniżej. Jaki to kolor? Tak, to fioletowy. Pamiętajcie, aby nakładać grubą warstwę farby. Gdy gąbka wygląda jak tęcza, wystarczy ją poziomo przyłożyć do kartki i namalować łuk. Podoba Wam się tęcza? Jeśli chcecie możecie przykleić waciki kosmetyczne. To będą chmurki.

 

Pora na trochę ruchu. Poruszamy się do piosenki „Taniec Mai”.

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

 

Sprawdzimy jeszcze, czy wiecie, w jakich kolorach są ilustracje. Czas na grę interaktywną.

https://learningapps.org/display?v=pk3znxnjk20

 

A na zakończenie coś, co mali odkrywcy lubią najbardziej, a więc doświadczenie. Dziś wykonacie eksperyment „Wędrująca woda”. Poproś mamę albo tatę o przygotowanie sześciu szklanek podobnej wysokości, naczynia z wodą, pięciu kawałków ręcznika papierowego, farb, barwników albo bibuły w kolorze niebieskim, czerwonym i żółtym. Do co drugiej szklanki wlejcie wodę, możecie poprosić o pomoc opiekuna, a następnie zabarwcie ją farbą, barwnikiem albo bibułą. Do przygotowanych szklanek włóżcie złożone w paski papierowe ręczniki. Teraz pozostaje tylko poczekać, bo doświadczenie wymaga dużo cierpliwości.  Ale warto… Podobało się Wam?

 

Gdy zobaczycie pierwsze efekty eksperymentu, wykonajcie kartę pracy.

 

Miłej zabawy! Do zobaczenia w poniedziałek!

 

P.S. Jeśli chcielibyście podzielić się efektami swojej pracy, zachęcam do wysyłania zdjęć na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.