Witam w środę! Jak Wam minął wczorajszy dzień? Mam nadzieję, że był bardzo udany. Dziś zajmiemy się bardzo ważnym tematem. Wysłuchajcie wiersza, on Wam podpowie czym będziemy się dziś zajmować.

„Przyjaciel” J. Koczanowska

Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.

Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.

Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest
gdy coś się nie powiedzie.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • O czym opowiadał wiersz?
  • Kto to jest przyjaciel?
  • Czy ważna jest liczba posiadanych przyjaciół?
  • Co robi dobry przyjaciel?

 

A teraz posłuchaj uważnie zdań przeczytanych przez rodzica i powiedz, czy się z nimi zgadzasz, czy nie:

  • Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto nas pociesza, gdy się martwimy.
  • Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto się z nas naśmiewa.
  • Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto pożyczy nam swoją ulubioną zabawkę.
  • Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto jest dla nas niemiły.
  • Prawdziwy przyjaciel musi mieć tyle samo lat co Ty.
  • Prawdziwy przyjaciel ma dla nas czas.

 

A teraz spróbujcie zastanowić się, jakie są gesty przyjaźni? Jeśli jakieś znacie, zaprezentujcie je swoim rodzicom.

 

Spróbujcie również porozmawiać z rodzicami na temat wspólnej zabawy z przyjaciółmi. Możecie ją przećwiczyć, zobaczcie jak to zrobił Tymek i jego tata oraz Jacek z mamą.

 

A tu jeszcze kilka wskazówek, jak możecie rozpocząć rozmowę z przyjacielem:

 

W ramach dzisiejszych zajęć spróbujcie nauczyć się krótkiej rymowanki, którą możecie również naśladować gestami. 

Stoimy ramię przy ramieniu,                             Stoimy prosto,
Możemy być wielcy w okamgnieniu,                   unosimy ręce, stajemy na palcach,
Możemy być także mali,                                    opuszczamy ręce, przykucamy,
Ale nigdy nie będziemy sami!                            kiwamy rączką.

 

A teraz czas na zabawę „Uśmiech”. Poproś mamę lub tatę, aby usiedli przed Tobą. Narysuj im paluszkiem na plecach uśmiechniętą buzię.. Teraz słonko.. Samochód.. A teraz coś, co chcielibyście dać osobie, która siedzi przed wami – niech odgadnie, co to takiego. Udało się? 😊

 

A na koniec trochę ruchu – druga część ćwiczeń z Lulisią i Lulitulisiami. Bawcie się dobrze!

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

 

I oczywiście karty pracy, do zobaczenia jutro 😊