Kochane Misie!

Dziś zajmiemy się bardzo ważnym tematem, jakim jest tolerancja. Wiem, że to trudne słowo, ale zanim przejdziemy do wyjaśnienia pojęcia, zajęcia rozpoczniemy od rozgrzania Waszych paluszków. Gotowi? No to zaczynamy zabawę paluszkową „Czy jesteśmy niscy…”

Czy jesteśmy  niscy

(zaciśnijcie dłoń w pięść)

czy też wysocy,

(wyprostujcie kciuk)

czy mamy niebieskie,

(stwórzcie kółko z palca wskazującego i kciuka prawej ręki)

czy brązowe oczy,

(stwórzcie kółko z palca wskazującego i kciuka lewej ręki)

czy nasza skóra jest czarna,

(wykonajcie przed twarzą ruchy okrężne prawą dłonią)

czy też biała

(wykonajcie przed twarzą ruchy okrężne lewą dłonią)

– doskonale wychodzi nam wspólna zabawa!

(wykonajcie dłońmi „młynek”)

 

Posłuchajcie uważnie czytanego przez mamę albo tatę opowiadania D. Niewoli „Chcę mieć przyjaciela”. Jego tekst znajdziecie w poniższej prezentacji.

https://view.genial.ly/5ece9d8b95a58b0d8d8c79f5/presentation-chce-miec-przyjaciela

 

Ciekawe, czy uważnie słuchaliście opowiadania o Nosalku i misiu Krzysiu. Zaraz to sprawdzimy. Odpowiedzcie na pytania:

  • Kto jest bohaterem opowiadania?
  • Dlaczego Nosalek miał takie imię?
  • Z kim zaprzyjaźnił się Nosalek?
  • Dlaczego dzieci nie bawiły się z misiem?

 

Każdy z nas jest inny, ale lubi się bawić i potrzebuje przyjaciela. Jak myślicie, co to jest tolerancja? Czy miś i Nosalek byli tolerancyjni?

Tolerancja oznacza, że jesteśmy otwarci na wszystko, co inne od nas. Szanujemy, czyli nie wyśmiewamy się, nie odrzucamy ludzi którzy zachowują się inaczej niż my, wyglądają inaczej niż my czy mają odmienne zdanie na jakiś temat. Bohaterowie poznanego opowiadania byli tolerancyjni, gdyż mimo swoich wad i różnic, zaprzyjaźnili się ze sobą.

 

Wyruszymy teraz na poszukiwanie przyjaciół. Rozejrzyjcie się dookoła, może jakiś jest obok Was. Spójrzcie na poniższe plansze i wykonajcie ćwiczenia przygotowane przez napotkanych na wyprawie przyjaciół.

 

Spójrzcie na ilustracje. Opowiedzcie mamie albo tacie, kogo na nich widzicie. Czym te osoby różnią się od Was?

 

Jak myślicie, jak się czuje się osoba niewidoma przedstawiona na obrazku? Możecie to sprawdzić. Poproście rodzica, aby zawiązał Wam oczy i prowadził Was pod rękę. Podobało Wam się? Jak się czuliście?

 

Przyszedł czas na nietypową zabawę plastyczną. Wystarczy Wam arkusz papieru, farby, pędzel, Wasze stopy i  duża doza wyobraźni. Możecie malować pędzelkiem trzymanym w palcach u stóp albo wejść do pojemnika z farbami i spacerować po arkuszu papieru. Jak Wam się podobała zabawa? Może wyślecie mi efekty Waszej pracy? (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) Jestem ciekawa, co udało Wam się stworzyć.

 

Na zakończenie czeka na Was gra „Układamy rytmy: Dzieci świata ”. Jestem pewna, że świetnie sobie poradzicie z układaniem rytmów.

https://view.genial.ly/5eceb1f0ca7e520d8ded73a4/learning-experience-challenges-ukladamy-rytmy-dzieci-swiata

 

Bawcie się dobrze!