Przygotowujemy dwa drewniane klocki, a następnie tworzymy rytm (np. wolne stuknięcie – wolne stuknięcie – dwa szybkie stuknięcia) zadaniem dzieci jest powtarzanie go. Następnie dziecko wymyśla swój rytm, a rodzic go powtarza.

 

MAM ZASADY NA ODPADY

https://www.youtube.com/watch?v=yOj4CN1n-Z8

Dabadabadadabdab daj,

dabadabadabdab daj,

Mam zasady na odpady! x 2

Kto sortuje, świat ratuje!

  1. Posłuchajcie, proszę, moi drodzy,

moi mali ekolodzy,  mam zasady  na odpady!

Teraz wam odpowiem na pytanie,

po co komu sortowanie:  Zrób ze śmieci  nowe rzeczy!

Ref.: Metal, plastik, papier i szkło,

nim wyrzucę, segreguję to! x 2

  1. II. Wiedzą o tym dobrze zawodowcy,

wszystkie śmieci, to surowce.

Kto sortuje,  świat ratuje!

Posłuchajcie, proszę, moi drodzy,

moi mali ekolodzy:  Mam zasady  na odpady!

Ref.: Metal, plastik, papier i szkło,

nim wyrzucę, segreguję to! x 2

Dabadabadadabdab daj,

dabadabadabdab daj,

Mam zasady na odpady! x 2

Kto sortuje, świat ratuje!

Ref.: Metal, plastik, papier i szkło,

nim wyrzucę, segreguję to! x 2

 

Pytania do piosenki:

− Co to znaczy sortować / segregować śmieci?

− Do czego jest nam potrzebne sortowanie śmieci?

− Dlaczego segregowanie śmieci może ratować świat?

− Co to są surowce i jakie znacie ich rodzaje?

− Jakie są kolory pojemników na śmieci?

− W jaki sposób można dbać o ziemię i czyste środowisko?

− A wy co robicie, żeby wasze otoczenie było czyste?

 

Wykonanie ozdobnego słoiczka.

Potrzebujemy słoiczek dowolnej wielkości, farby lub flamastry do malowania na szkle, pędzelki, waciki, gąbeczki, patyczki higieniczne, suszarka do włosów. Malujemy słoiczek według własnego pomysłu, ale zgodnie z zasadami:

− farba musi wyschnąć, zanim przystąpimy do nanoszenia na nią kolejnej warstwy

– można przyśpieszyć ten proces, stosując suszarkę do włosów,

− do wykonania ciekawych wzorów warto wykorzystać patyczki higieniczne, waciki lub gąbeczki, którymi wystarczy przecierać świeżo nałożoną farbę,

− kolory farb możemy mieszać.

 

Zabawa ruchowa - Omijamy butelki.

Przygotowujemy kilka butelek, które  dowolnie rozstawiamy. Zadaniem dzieci jest ich ominięcie, tak aby ich nie przewrócić.