Witam moje kochane Pszczółki! Dzisiaj rozpoczynamy kolejny tydzień naszej wspólnej pracy. Mimo, iż wszystko w tym roku jest nietypowe, to wielkimi krokami zbliżają się wakacje. Taka też będzie nasza tematyka w najbliższym czasie.

Na początek zapraszam Was do ćwiczeń z Panią Ewą. Jesteście gotowi na wycieczkę do ZOO?

Link: https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8&t=429s

 

Jeśli już troszkę się zmęczyliście, czas na krótki odpoczynek. Odpowiedzcie na pytania:

  • Jaką mamy porę roku?
  • Czy potraficie wymienić pozostałe pory roku?
  • Jaki mamy miesiąc?
  • Czy potraficie wymienić wszystkie nazwy miesięcy?
  • Jaki mamy dzień tygodnia?

 

Skoro odpowiedzieliście pięknie na powyższe pytania - zapraszam Was na gimnastykę dni tygodnia:

Gimnastyka – dobra sprawa                                                 (marsz w miejscu)

co dzień wszystkim radość sprawia.

Gdy niedziela się zaczyna trening tydzień rozpoczyna.

W poniedziałek dwa podskoki.                                             (2 podskoki)

Wtorek lubi kroki w boki.                                                     (2 kroki w lewo i 2 w prawo)

Środa kręci się w kółeczko.                                                  (obrót wokół siebie)

No a w czwartek jaskółeczka.                                               („jaskółka”)

W piątek szybko dwa przysiady.                                           (2 przysiady)

A sobota robi ślady.                                                              (marsz w miejscu)

I tak przez tydzień cały,                                                        (wymachy ramion)

dni tygodnia wciąż szalały.

 

Skoro obiecałam Wam dziś wycieczkę na wybrzeżu, na początek wspólnie z rodzicami wskażcie Morze Bałtyckie na poniższej mapie:

 

Wsłuchajcie się teraz w szum fal i spróbujcie dokończyć zdanie: Chciałbym pojechać nad morze, bo…

Link: https://www.youtube.com/watch?v=ORhFh1rCqRI

 

Teraz czas na zapoznanie się z kilkoma zasadami bezpieczeństwa. Obejrzyjcie krótki film edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=N4X0RhlMf7Y

 

Gotowi na opowieść ruchową?

Jesteśmy na plaży. Spoglądamy w niebo, na którym fruwają latawce. (Biegamy po pokoju). Latawce unoszą się wysoko na wietrze. (Wznosimy ramiona do góry). Teraz opadają w dół. (Wyciągamy ramiona w bok). Przestało wiać. Latawce opadają na piasek. (Siadamy skrzyżnie). Rysujemy na piasku kształt swojego latawca. Wietrzyk zaczyna lekko wiać, latawce podrywają się do lotu. (Powoli podnosimy się do stania i kontynuujemy bieg).

Słonko świeci, piasek staje się gorący. Idziemy ochłodzić stopy w wodzie. Idąc, podnosimy wysoko kolana, staramy się utrzymać przez chwilę na jednej nodze. Wchodzimy do wody i ochładzamy ciała, polewając wodą ramiona, plecy, brzuch. Podskakujemy obunóż, rozchlapując wodę dookoła. Czas na kąpiel słoneczną. Kładziemy się na piasku i opalamy brzuchy (Leżymy tyłem). Patrzymy na niebo i podziwiamy latawce. Teraz opalamy plecy.(Przechodzimy, przez przetoczenie, do leżenia przodem).

 

Dla dzieci lubiących gry interaktywne propozycja „Zakodowany obrazek – kwiatek”.

Link: https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawy-matematyczne/150/zakodowany-obrazek-kwiatek

 

A dla tych z was, którzy wolą inne aktywności – zabawa w łowienie rybek. Potrzebujemy jedynie makaron i rurkę. Możecie wspólnie z rodzicami zorganizować konkurs i sprawdzić komu uda się złowić więcej rybek. Powodzenia!

 

W ramach pracy plastycznej zachęcam do wykonania woreczka sensorycznego. Wystarczy woreczek strunowy, zabarwiona woda, opcjonalnie brokat oraz kilka rybek lub innych rzeczy, które możemy wrzucić do środka i gotowe 😊

 

I jeszcze kilka kart pracy, do zobaczenia jutro!