Kochane Misie!

Zajmiemy się dziś pakowaniem wakacyjnej walizki. Zanim jednak zaczniemy pakowanie poćwiczymy szybką reakcję na sygnał. Poproście mamę albo tatę o włączenie piosenki „Kolorowe lato”. Tańczcie w rytmie płynącej muzyki. Kiedy rodzic zatrzyma muzykę zatrzymajcie się i oczekujcie hasła:

  • na hasło „Góry!” maszerujcie , unosząc wysoko kolana – naśladujecie górską wspinaczkę,
  • na hasło „Morze!” połóżcie się na brzuchu, unosząc lekko tułów i wykonując gest przypominający pływanie,
  • Na hasło „Las!” stańcie na palcach z wysoko uniesionymi do góry rękoma, lekko nimi wymachując. Naśladujecie w ten sposób ruch gałęzi na wietrze.

https://www.youtube.com/watch?v=aRkzeeEwq3E

 

Czas na pakowanie walizki. Uwaga będzie to niezwykła walizka, bo będzie nią Wasz buzia. Zaczynamy gimnastykę buzi i języka.

Otwieramy walizkę (otwórzcie szeroko buzię), wkładamy do niej poskładane ubrania (wysuwajcie i chowajcie język), upychamy w niej wyjęte z półek zabawki (dotknijcie językiem prawego i lewego kącika ust), zamykamy walizkę (zamknijcie usta), jesteśmy spakowani (powiedzcie „uff…” i wykonajcie gest ocierania potu z czoła).

 

Zapraszam na grę interaktywną, w której będziecie decydowali, czy dany przedmiot zabierzemy nad morze czy w góry. Jestem pewna, że świetnie sobie poradzicie.

https://view.genial.ly/5ef38a18552a3f0d6ba813a1/learning-experience-challenges-pakowanie-walizki

 

Walizka spakowana możemy wiec wyruszyć na wycieczkę. Co zobaczymy po drodze? Słuchajcie uważnie…

Wyobraźcie sobie, że za chwilkę wybieramy się na długą wycieczkę. Najpierw musimy zapakować nasz niewidzialny pleckach w potrzebne nam rzeczy: zabieramy, ubrania, buty, jedzonko, aparat i lornetkę (udajemy, że wkładamy te rzeczy do plecaka). Uwaga, wyruszamy (maszerujemy)! Najpierw jedziemy w góry, musimy się na nie wspinać (wspinamy się na palce i wyciągamy ręce do góry). Mamy bardzo ciężki plecak, wiec kosztuje nas to dużo siły (głośno oddychamy). Teraz nad morze, musimy przepłynąć kawałek (machamy rękoma jak do żabki). Następny przystanek to wieś, kosimy trawę i karmimy koniki i krówki (udajemy koszenie trawy, podawanie jedzenia). Po takiej wycieczce wracamy do przedszkola (maszerujemy), zdejmujemy ciężki plecak (udajemy, że to robimy). Kładziemy się na dywanie i głęboko oddychamy, odpoczywając.

 

Odpowiedzcie teraz na pytanie: Co dzieci rozbiły na wycieczce? Co widziały? A teraz na podstawie obrazków zdecydujcie, gdzie wybrali się Wasi rówieśnicy? Gotowi?

 

Pamiętajcie, aby podczas wakacyjnych wyjazdów bacznie obserwować otaczającą Was przyrodę. Miejcie oczy szeroko otwarte! Aby lepiej dostrzec coś z oddali można użyć lornetki. Właśnie chłopiec z lornetką stanie się dziś tematem naszej pracy plastycznej. Przygotujcie: wydrukowane kolorowanki, kredki, dwa kubeczki plastikowe, nożyczki, klej i czarny flamaster. Pokolorujcie obrazek chłopca, a w miejscu oczu przyklejcie dwa kubeczki plastikowe, w środku których narysujecie czarnym flamastrem oczy. Pokolorujcie ręce, wytnijcie je i przyklejcie przy tułowiu chłopca, tak, aby dłonie znajdowały się na kubeczkach.

 

Do jutra!