Iwona Fabiszewska„Uprzejmość”

Na piaszczystej plaży  Zuzia zamek buduje.

Nagle Krzyś piłką rzuca  i cały zamek psuje.

Potem szybko podbiega, piłkę z piachu wyjmuje,

a tym, że zamek zniszczył wcale się nie przejmuje.

Jednak mama to widzi, woła Krzysia do siebie.

– Czemu nie przeprosiłeś? Wstyd mi Krzysiu za ciebie.

 

Pytania do wiersza: 

− Co robiła Zuzia na plaży? 

− Co zrobił Krzyś?

− Jak zachował się Krzyś po zniszczeniu zamku? 

− Dlaczego mamie było wstyd za Krzysia?

 

Dopasowywanie słów grzecznościowych do odpowiednich sytuacji społecznych.

Kochani czy pamiętacie jakich słów należy używać, aby zawsze być miłym i grzecznym? Tak to: proszę, dziękuję, przepraszam. Posłuchajcie i powiedźcie jakie słowa należy powiedzieć w danej sytuacji.

- Dziecko dostaje od mamy lizaka.

- Niechcący potrąca podczas rysowania inne dziecko.

- Podaje książkę koledze.

 

Utrwalenie zasad zachowania podczas posiłków – quiz na temat-Wiem, jak zachować się przy stole.

Przygotowujemy sylwety smutnej i wesołej buźki. Jeśli dziecko zgadza się z wypowiedzią, podnosi do góry uśmiechniętą buzię, a jeśli nie zgadza się, podnosi do góry smutną. Podaje przykład poprawnego zachowania w miejsce tych, z którymi się nie zgadza.

− Przed każdym posiłkiem myję ręce. 

− Ziemniaki jem łyżką. 

− Po zjedzeniu obiadu mówię „dziękuję”.

− Mówię z pełną buzią. 

− Obiad jem palcami. 

− Uważam, aby nie rozlewać zupy. 

− Kładę głowę na stole.

 

Ćwiczenie „Leniwa ósemka” – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Przygotowujemy kartkę w formacie A3 z narysowaną na niej czarnym mazakiem ósemką w układzie poziomym. Układamy kartkę na stole, a dziecko wodzi palcem po wzorze  raz jedną, raz  drugą ręką, a potem obiema rękami.

 

Książka strona 60-61

 

Zabawy ruchowe:

https://www.youtube.com/watch?v=w8mPTZXGbe8

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

https://www.youtube.com/watch?v=3MiyEskvmm8