Podsumowanie Innowacji pedagogicznej „Grafomotoryka w zabawach ukryta” – gr. Misie

W tym roku dzieci z grupy „Misie” uczestniczyły w innowacji pedagogicznej „Grafomotoryka w zabawach ukryta”. Głównym założeniem programu jest kształtowanie precyzyjnych ruchów ręki oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez atrakcyjne i naturalne dla dziecka formy aktywności – zabawę. Zamiast tradycyjnych ćwiczeń opartych na żmudnym pisaniu szlaczków, dzieci uczestniczą w angażujących działaniach, takich jak zabawy manipulacyjne, sensoryczne, rytmiczne czy plastyczne. Ruch, muzyka, kreatywność i elementy dramy są zintegrowane z zadaniami grafomotorycznymi, co sprawia, że ćwiczenia są dla dziecka przyjemnością. Innowacja sprzyja indywidualizacji pracy, wspiera rozwój motoryki małej, a jednocześnie wpływa pozytywnie na koncentrację, samodzielność i gotowość do nauki pisania.

Przewijanie do góry
Przejdź do treści